Zaczynamy od stworzenia prostego obiektu typu TextBox, który następnie oskryptujemy.
Musimy zdefiniować zmienną wejściową, której wartość będziemy sprawdzać. W tym celu klikamy prawym przyciskiem myszy na dodany obiekt i wybieramy opcję <Add Input Variable>. W razie potrzeby można wprowadzić kilka zmiennych wejściowych, jak i wyjściowych.
W zależności od liczby wprowadzonych zmiennych pojawiła się określona liczba czarnych kwadracików oznaczających pola czekające na uzupełnienie. Zadajmy zmienną i oznaczmy ją przykładowo jako "y".
Dodatkowo wprowadźmy przykładową funkcję oraz jej wartość w danym punkcie.
W kolejnym kroku możemy przejść już do edycji naszego skryptu. W tym celu klikamy prawym przyciskiem myszy na TextBox i wybieramy <Edit Script...>.
Kod skryptu edytujemy, żeby prezentował się jak następujący:
Oczywiście jest to tylko przykładowy sposób. W przypadku innych sprawdzeń należy skrypt zmodyfikować. Jak można się domyślić poszczególny linie kodu odpowiadają za:
If Inputs(0).Value < 100 Then # sprawdza zadany warunek dla pierwszej zmienne wejściowej, w naszym przypadku "y"
TextBox.BackColor = RGB(59,255,127) # ustala kolor tła, w przypadku gdy warunek jest spełniony
TextBox.Text = "Warunek spełniony: y < 100 # wyświetla komunikat w przypadku, gdy komunikat jest spełniony
Outputs(0).Value = "Możemy też określić dane wyjściowe..." # określa wartość wyjściową dla naszego TextBoxuPo zakończeniu edycji akceptujemy zmiany i wychodzimy z edytora.
Teraz możemy przetestować działanie naszego skryptu, zadając różne wartości naszej przykładowej funkcji. W obu przypadkach o spełnieniu bądź niespełnieniu warunku, poinformuje nas odpowiedni kolor tła TextBoxu oraz informacja wyświetlana w polu tekstowym.
Kiedy nie uda nam się spełnić warunku powinniśmy zobaczyć taki oto komunikat:
Widok ogólny projektu z kodem skryptu do kolorowania warunków |
0 komentarze:
Prześlij komentarz