Cel projektu
W ramach projektu z przedmiotu Konstrukcje mostowe Waszym zadaniem będzie zaprojektowanie jednoprzęsłowego, żelbetowego mostu drogowego o konstrukcji płytowo-belkowej i posadowieniu bezpośrednim. Co to oznacza?- Jednoprzęsłowy, oznacza, że daną przeszkodę przekroczymy jednym "elementem", który będzie "rozpięty" pomiędzy naszymi podporami, które w mostownictwie najczęściej nazywamy przyczółkami. Odległość pomiędzy osiami podpór, a dokładniej mówiąc łożysk (czyli elementów pozwalających w bezpieczny sposób przekazać siły z konstrukcji na przyczółki), będziemy w tym wypadku nazywać rozpiętością teoretyczną. Schematem statycznym, który zastosujemy do obliczeń będzie belka swobodnie podparta. Tego typu konstrukcje stosujemy najczęściej w przypadku mostów o rozpiętości teoretycznej do 30,0 m.
- Żelbetowy, oznacza, że do betonowej konstrukcji wprowadzimy pręty zbrojeniowe, które w tym przypadku będziemy prowadzić zarówno równolegle jak i prostopadle do osi podłużnej dźwigarów oraz płyty pomostowej.
- Belkowy, oznacza, że główny element nośny będzie miał formę belki. W naszym przypadku będą to dwie belki trapezowe.
- O posadowieniu bezpośrednim, oznacza, że przyjmujemy w naszym projekcie, że warunki gruntowe pozwalają na posadowienie naszych podpór bezpośrednio na warstwie nośnej i nie są wymagane fundamenty pośrednie np. w postaci pali.
Dane projektowe
Projekt będziecie wykonywać pojedynczo bądź dwójkami z zaznaczeniem, że zakres w obu przypadkach będzie taki sam. Każda grupa otrzyma zestaw unikalnych danych, które sprawią, że każdy z projektów będzie w pewnym stopniu oryginalny. Zmiennymi parametrami są:
- rozpiętość teoretyczna,
- przeszkoda,
- wysokość nad terenem,
- spadek niwelety jezdni,
- szerokość jezdni,
- szerokość chodnika,
- klasa betonu.
Zawartość projektu
W celu zaliczenia przedmiotu należy sporządzić projekt i oddać go w estetycznej, papierowej formie. Niezbędne jest spełnienie wszystkich wymienionych poniżej punktów:
- opis techniczny,
- rysunki ogólne mostu:
- obliczenia statyczno-wytrzymałościowe:
- zestawienie obciążeń w zgodzie z zapisami Eurokodu,
- wyznaczenie reakcji na podpory i dobór łożysk,
- wymiarowanie płyty pomostu
- wymiarowanie dźwigarów głównych,
- rysunki wykonawcze:
- rysunek szalunkowy przyczółka,
- zbrojenie płyty pomostowej (fragment),
- zbrojenie dźwigara głównego.
Wymagania do zaliczenia
Biorąc pod uwagę minione doświadczenia, w celu sprawnego i owocnego przeprowadzenia kursu wymagane będą minimum:
- dwie konsultacje rysunków ogólnych,
- dwie konsultacje części obliczeniowej,
- jedna konsultacja rysunków wykonawczych.
Ostatecznie wymagania, które muszą być spełnione, aby z pozytywną oceną zakończyć całość kursu to:
- zaliczenie rysunków ogólnych najpóźniej w ostatnim tygodniu kwietnia,
- zaliczenie części obliczeniowej projektu,
- zaliczenie rysunków wykonawczych,
- odpowiedź pisemna z zakresu projektu.
0 komentarze:
Prześlij komentarz